3 Ağustos 2009 Pazartesi

SİGARA İÇEMEYEN VATANDAŞ SİLAHA SARILDI!…

Birgün dünya yüzünde bu sigara denilen saçmalık bitecek.Bugün o marlboro gibi dev sigara şirketlerinin yedikleri 100 milyarlarca dolar cezalara rağmen nasıl olup da ayakta kalabildiklerini anlayamasam da,bir gün sigaranın yeryüzünden silineceğine eminim.

fft5_mf221010

Haberin Kaynağını okumak için tıklayın

Sonunda beklenen şey oldu.Türkiye'de kapsamlı sigara yasağının uygulanmaya konmasından beri ilk defa vatandaşlardan biri eyleme geçip restoranda sigara içmesine izin vermeyen görevlilere saldırdı.Hani bilirsiniz işte canım,sigara tiryakileri sigara içemedikleri zaman çok sinirli olurlar ya işte...Ramazanda oruç tutan kimi tiryakiler,sinirliliklerinin nedenini her nedense açlığa ya da susuzluğa değil,sigara içememeye bağlarlar.Bu vatandaşımız da,içkili restoranda yemek yerken(sigara olmadan içkili yemek mi yenir??) kendisini engelleyen restoran görevlilerine silahla saldırmış.İki kişiyi yaralamış.Şimdi de hakim karşısına çıktığı zaman,sigara içmesinin engellenmiş olması nedeniyle tepkisinin büyük ölçüde doğal sayılmasını,ona göre cezada indirim yapılmasını bekleyecek herhalde.Eh ne de olsa çok yakın bir zamana kadar,sigara içmek suretiyle başkalarının sağlığını hiçe saymak, dünyanın en doğal bir şeyiymiş gibi görünüyordu.Bazı tiryakilerde bu başkalarının sağlığını önemsememe meselesi son derece ironik bir hal alıyordu.Hamile bayan çocuğu olana dek sigara içmiyor,bebek doğduktan sonra evin içinde sigara içmiyor,ama dışarıda,işyerinde,ya da yemek yenilen yerlerde fosur fosur içiyordu.Çocuklarının sağlığı konusunda son derece duyarlı baba,sigara içmek için soğuk sıcak demeden balkona çıkıyor,ama dışarıda,bilhassa ortak kullanılan kapalı mekanlarda bunun acısını çıkarmak için abanıyordu da abanıyordu sigaraya.
    Bunlardan sanki çok eskiden oluyormuş gibi söz ediyorum,ama böyle şeyler sürüp gidiyor.Tiryakilerin çoğu için başkalarının sağlığı ile oynamak hala dünyanın en doğal şeyi sayılıyor.Yasağa öfkeleniyorlar,ama yazının konusu olan silahlı tiryaki kadar aceleye getirmeyecekler işi.Sabredecekler ve umursamazlık ve vurdumduymazlık yolu ile yasakları aşındırıp işlevsiz hale getirecekler.Nasıl olsa her zaman para cezası uygulanacak değil ya.Sigara içilmemesi uyarısı yapılınca ya homurdanarak,bir sineği eziyormuş gibi sigaralarını söndürecekler,ya da işi pişkinliğe şaklabanlığa vurmaya çalışacaklar.Zamanında Türkiye'de şehir içinde emniyet kemeri kullanma zorunluluğu getirildi ,ama şimdi bırakalım bu zorunluluğa uyanların kalıp kalmadığını,böyle bir yasağın varlığını hatırlayan kaldı mı diye sormak gerekir.Bizi niye Avrupa birliğine almadıkları meselesine gelince,bunun nedenini tam da bu gibi çağdaş kurallara karşı direngenliğimizde ,hukuku guguka çevirme konusunda eşsiz maharetlerimizde aramak gerekir.
    Bir zamanlar 6 yıl öncesine kadar ben de tiryakiydim,çok fazla sigara içiyordum.Bugün artık içmiyorum,sigara içtiğim zamanları olağandışı bir yaşantım varmış gibi algılıyorum.O içtiğim zamanlarda ben de kapalı yerlerde sigara içilmemesi konusundaki tavırlara büyük öfke duyardım.Ancak bugün,bu öfkenin hiçbir haklı tarafı olmadığını,azgınlıktan başka birşey olmadığını çok iyi anlayabiliyorum.Sigaranın zevk verdiğinden tutun da,sinirleri yatıştırdığına kadar tiryakilerin sığınmaya çalıştığı her şeyin içi boş efsanelerden başka birşey olmadığını anlıyorum.
  Neyse uzatmayalım,tiryaki dostlarımız alınacaklar.Gerçi onların çoğu blog falan okumaz ama..Sigara yasağı konusunda biz içmeyenler,yasağı gevşetmeye çalışanlara karşı kararlı olalım falan diyemiyorum ne yazık ki.Çünkü çok sevdiğim birçok insan,sigara yasağı sözkonusu olunca ,dostluğu bitirmeye hazırdırlar.Onlar sigarayı daha çok severler ve kolayca ona değişebilirler (beni)..
    Birgün dünya yüzünde bu sigara denilen saçmalık bitecek.Bugün o marlboro gibi dev sigara şirketlerinin yedikleri 100 milyarlarca dolar cezalara rağmen nasıl olup da ayakta kalabildiklerini anlayamasam da,bir gün sigaranın yeryüzünden silineceğine eminim.

Hiç yorum yok: